Lite tungt.

Blev än en gång påmind om min kära vän som inte längre finns med mig.
Hon finns ju med mig, i mitt hjärta, det kommer hon alltid att göra.
Men inte rent fysiskt.
Min Älskade bästa goaste mest saknade Molly.
Fy vad jag saknar henne, det gör så ont.
Såg några rivmärken hon gjort på dörren nån gång då hon velat öppna den.
Det har känts väldigt tungt en period nu.
Tror jag kommit till insikt på ett annat vis nu sen jag kommit hem från utbildningen och härnösand.
Det har varit så hektiskt hela hösten och det har varit fullt ös så man har nog inte hunnit känna efter på riktigt, även om det varit jobbigt och ledsamt.
Det känns speciellt dom dagar jag är ledig och bara går hemma och skrotar, då var hon ju alltid med mig, mitt sällskap.
När jag sitter i soffan nere och slappar väntar jag bara att jag ska få höra tassarna röra sig från hennes rum för att efter en liten stund få se en lurvig liten (?) hund kika fram bakom dörren och vifta på hela kroppen.
Hon var en sån glädjespridare Molly, alltid lika glad när man kom hem eller när man ägnade en stund åt henne.
Hon ville ha så mycket kärlek och närhet och hon gav så otroligt mycket.

Molly har inte blivit begravd än, jag vet att det kommer att bli jobbigt.
Men jag vet att jag måste göra det, när jag känner mig redo, och det gör jag inte just nu.
Hon är kremerad, och hon kommer att få komma hem och få sin sista vila där hon sprungit, busat, skällt och jagat rävar de senaste 10 åren, där hon hör hemma.
Jag vet att hon har det bra nu och att tiden var inne, men det känns tungt just nu.
Molly i Stensjön



Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Åh :( Lilla vovven!



Stor kram!

2009-10-22 @ 02:47:56
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Anneli

nu kommer det tårarna för mig å!: ( kommer ihåg hennes ögon när hon ville smaka veronapizza!!: )kramis

2009-10-23 @ 20:37:24
Postat av: Anonym

nu kommer det tårar för mig å!: ( jag kommer ihåg hennes ögon när hon ville smaka veronapizza gumsan och självklart fick hon!!: )kramis

2009-10-23 @ 20:39:24
Postat av: Anonym

oj blev visst två kommentar! : )

2009-10-23 @ 20:40:11
Postat av: Marie.

Ja man har så många fina minnen och hon var en sån underbar vän,ofattbart att hon inte finns mer =( Men det är ju så det är, och vi människor har förmånen att få hjälpa våra vänner till ett bra liv och sätta stopp när det kanske inte är så bra längre eller innan de hamnar där.

Kram på er, tack för era tankar och ord.

2009-10-25 @ 09:58:38
Postat av: L

Jag kommer ihåg en gång... När hon och jag kom in i köket... Säger bara en sak... Etiopen fis! asg Molly vände i dörröppningen! ;)

2009-10-26 @ 12:55:41
Postat av: M.

Haha, jadu va det nagon gang hon visade sitt missnoje sa var det nar nagon fes : )

2009-10-26 @ 13:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0