Ansvarslös.

Ja snart är det helg, men det kan ju ha rätt olika innebörd beroende på hur man ordnat för sig.
Själv ska jag spendera helgen i plåsterbilen, medan vissa andra ska ut och leva loppan =)
Har fått nån kommentar om att jag har väl vart ledig så det räcker, och det kanske dom har rätt i, man lär väl ta lite ansvar ibland med annars kan man ju gå å bli bortskämd.
Men vem skulle må dåligt av det? 

Om knappt 2 timmar får jag gå hem om jag har tur.
Känns som att det blir film och ev en pizza ikväll, det var längesen.
Käkade tonfisksallad till lunch, hemmagjord och hur god som helst.
Bengt erbjöd en negerboll men tro´t eller ej så tackade jag nej, och nä jag är inte sjuk men man kan ju låta bli om man inte är sugen, även om man vet att man tycker om dom =p

Har kollat lite på "En plats i solen" och "En plats på landet" där folk får hjälp att hitta drömhuset.
Man blir faktiskt lite inspirerad, skulle va rätt kul att vara på jakt efter ett hus och springa på visningar å så, spännande =)
Även om jag har ett mysigt hus så är det ju ändå inte så att det är nåt jag har letat fram själv eller hur jag ska uttrycka mig.
Det är ett väldigt lagomt och bra hus, perfekt för den som vill bo på landet, fast ibland känner ju jag att jag skulle vilja ha lite mer folk omkring mig och lite mindre att sköta om.
Har ju liksom missat det där med att bo i lägenhet och bara tänka på sig själv och inte behöva tänka på sånt som måste göras, lite mer ansvarslöst liv om man får säga så.
Om nånting går sönder så kan man bara ringa till hyresvärden så fixar nån annan det... om man vill åka iväg nån vecka så kan man göra det utan att behöva bry sig i om pannan håller eller att nån ska ta in posten... 
Vet samtidigt inte om jag skulle trivas att bo i lägenhet allför länge heller, tycker ju om att ha lite å pyssla med.
Men ett tag skulle ju va lite kul.
Och skönt.

Hungrig igen ja. 
Om det inte vore för att man va så tjock skulle man kunna tro att jag har mask.

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0