Djösses.

Kul, jag ser att jag har några trogna läsare, och ännu mer kul att nån eller några är in fler än en gång om dan.
Då får man ju en liten större morot att faktiskt uppdatera lite oftare =)

Kom just hem från Västerås och en otroligt spännande bandymatch.
Efter mycket spänning och en hel del utvisningar vann SaiK med 2-1 i sudden.
Såg rätt mörkt ut ett tag men rätt va de va så small det och Mikko Aarni avgjorde, hälit!

Helgen har jag spenderat nere hos min syster som flyttat till Norrköping.
Åkte tåg ner till Stockholm redan på torsdagen och gjorde ett studiebesök på M:s skola.
På fredag morgon letade jag mig ner på stan igen för att ta tåget längre söderut.
Träffade av en slump min kära kusin på tågstationen, ingen av oss visste att den andra skulle va där så det var lite kul =)
Väl nere i Norrkpg skulle jag leta mig ut till syrrans lgh och frågade en tjej som stod vid spårvagnen om det var rätt spårvagn för att komma dit.
-Jaa sa hon.
-Okej, tack sa jag och hoppade på. (Vagnen kom ganska precis när jag hoppat av tåget så allt gick rätt snabbt).
Lite FÖR snabbt visade det sig.
Efter att ha åkt en bit MÖTTE vi en spårvagn som det stod det namnet på dit jag skulle.
Verkade mer lurt att det var JAG som åkte åt fel håll och inte den andra spårvagnen.
Man har ju inte direkt nån kontakt med föraren heller men vid nästa hållplats stack hon ut huvudet för att upplysa om nåt annat så då passade jag på att fråga.
Mycket riktigt så åkte jag åt h-e-l-t f-e-l h-å-l-l.
Så det var bara att kliva av och över till andra sidan rälsen och åka tillbaka samma väg, så hade jag spenderat 20 minuter extra på en rundtur i Norrköping.
Kul att få se lite av staden, har ju aldrig varit där tidigare så det kanske var nån mening med det hela =0)

Hade en mysig helg iaf, mycket god mat och softande.
På lördagen var i stort sett alla spårvagnar inställda pga snö och blåst, men vi trotsade vädret och tog en rejäl promenad ner på stan, vilket tog ca en timme.
Blev kvar där nån timme, gick på cafe och hann med nån affär innan det var stängningsdax.
När vi var på väg hem snubblade vi över nån krog och tänkte att va fasen ska vi hem å göra, så vi pep in och tog oss en öl å ett glas vin med shoppingkassarna i hasorna.

Som väl ingen har undgått har det vart problem med tågtrafiken senaste dagarna.
På lördagen var det ju verkligen busväder men på söndagen när jag tittade ut var det strålande sol och vinden hade lagt sig så jag trodde inte det skulle bli några problem.
Stressade iväg till tåget som skulle gå 15.33, och hann bara sticka in näsan innanför dörrarna så förstod jag att det kanske inte var så självklart att få komma hem den dan.
Mitt tåg var inställt.
Jag hade nog tur för jag behövde bara vänta en timme på nästa tåg, och tåget i stockholm skulle vänta in vårat tåg så det såg ju rätt ljust ut.
När jag kom till spår 4 som mitt tåg till Gävle skulle gå ifrån fanns inget tåg där.
Massor med folk men inget tåg.
Och ingen visste nånting.
Inga skyltar, ingen info, inget tåg som dom sa skulle vänta in oss.

45 minuter senare erbjöd dom ersättningsbussar (blä) till Gävle så jag sprang iväg och skulle leta reda på en sån, då vet man iaf att man får komma hem.
Men jag hittade ingen sån heller.
När jag väl kom tillbaka till spåret så hade tåget kommit.
Fortfarande utan info så det var ju tur att jag ändå gick dit igen.

Tycker det har varit lite väl hysteriskt och hårda ord om det som vädret åstadkommit speciellt SJ då.
Va fan gör det om hundra år.
Ingen kan rå för vädret och det är väl ingen som sitter i sjön ändå.
Fast det kanske dom gör en del?

Nåja, på ett eller annat sätt, förr eller senare så brukar det lösa sig, så varför hia upp sig =)

Nu ska då jag hoppa ner i sängen och få min skönhetssömn!
God natt och sov gott om ni inte somnat redan!
God morgon kanske jag ska säga med till dom som läser på morron!

Var är spåret?

Kommentarer
Postat av: L

=) Sweet picture!

2010-02-25 @ 06:41:21
Postat av: aaa

åh bilder!!mera sånt

2010-03-02 @ 14:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0