Oljenos.

Idag hade vi utbildning med jobbet.
Skyddsmask och kemdräkt.

Kan inte säga att jag gillade det men det kan ju va bra att kunna även om jag skulle kunna sätta hyfsat med pengar på att vi inte kommer att få användning av det.
Hoppas jag.
Men som sagt, händer det så kan det ju va bra att va utrustad.


Efter Utbildningen blev det lite shopping på stan.
In i fyra affärer och ut med en kasse från varje affär på ca 30 minuter.
Tänk så effektiv man kan va ibland.

Lunchade med söta Emma på Cafe Rizzo, riktigt smaskig sallad hade dom även där, annars brukar jag ju föredra Waynes, men skadar inte att testa nåt annat en gång.

Efter lunchen blev det kalas hos faster, smörgåstårta och sen kakor och hemmagjorda bullar till efterrätt, mums.

Kalasandet fortsatte sedan med Jessica.
Hade tänkt åka på bio men det blev ändrade planer och vi for till Sandviken och gick på Viking och käkade en gammal hederlig bakfyllepizza.
Nästan lika god som när man är fyllhungrig.

Köpte en liten godispåse med.
Liten va den faktiskt för hon som stod bakom disken trodde att jag bara lagt fram en tom påse där.
Så det så.

Nu ska ja se på Tv3 Play och Svenska Hollywoodfruar så jag nåt mer att ha lite roligt åt.

För övrigt så har jag olja i näsan.
Klart slut från 45an.

Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Hehe, visst blev det snyggt med EKG grejen :)



Vart i backen då? haha :D

2010-03-19 @ 00:12:24
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Sv; Hahaha precis, inga infarkttecken kan ses hittills. Hoppas inte bloggen får infarkt :D.



Förresten, vad jobbar du med och bor du också i Sundsvall? :)



Haha inte riktigt, men är det inte kebab cityn du pratar om? :P

2010-03-19 @ 11:59:35
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: L

Haha! Passar ju i mask....

2010-03-19 @ 13:34:43
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Jaha, härligt ju :). Jobbar du som allmän sjuksköterska eller? :D



Hmmmm, jag kommer verkligen inte på vart det ligger haha. Kommer du ihåg vad stället hette då?



Jaha okej, pluggade han till sjuksköterska också eller? :D

2010-03-19 @ 22:07:02
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Åååh, jag vill nämligen också bli ambulanssjuksköterska. Ska vidareutbilda mig typ nåt år efter att jag är klar som sjuksköterska och har jobbat ett tag :). Men en fråga, behöver man nu körkort C också eller räcker det med bara B-körkort?



Jaha okej, men vad jobbar han med nu då? :)



Äsch, jag lär ju hitta den kebab ställen nån dag haha :). Eller vänta, det är väl inte kebaben vid vid järnvägen du pratar om? :P

2010-03-20 @ 00:51:51
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Malin W

Såg spännande ut det där :)

2010-03-20 @ 18:24:40
URL: http://frostyorchid.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Japp, så jag tänker som sagt göra en polisanmälan för man vet ju aldrig. Kan ju vara tecken på att de vill göra mig illa eller ngt sånt. Inte vet jag :P



Japp, ambulansyrket är mitt största mål just nu :D.



Jo, jag har som sagt funderat på att jobba nåt år innan som vanlig sjuksköterska innan jag vidareutbildar mig till ambulanssjuksköterska :D.



Nej, jag kommer flytta tillbaka till Stockholm och där behöver man väl B-körkort?



Killen går en annan utbildning i Stockholm som passade hans mål bättre. Verka vara en bra utbildning, man blir sugen själv att plugga mer =)



Jaha, ja nu förstår jag vart du menar. Men där har jag typ aldrig varit, får kanske ta en promenad dit under sommaren och se haha :D

2010-03-21 @ 02:02:41
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Okej, vad jag vet så har Stockholm inga Chevor bilar kvar. FÖr när jag praktiserade på ambulansen i tre veckor så berättade min handledare om de hade Chevor bilar men de var för stor för Stockholms vägar och var därför tvugna att ta bort de.



Men dessa Volkswagen bilarna då, det räcker med B-körkort eller hur?



Jag går i termin 3 just nu och det är 3 terminer kvar, så ungefär 2 år :).

2010-03-21 @ 12:11:30
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0