Hemmakväll.

Mjahapp, å vad har hänt sen sist då tro.. eftersom det fortfarande händer ganska så mycket i mitt liv och jag inte har det bästa minnet så får jag väl dra lite vad som hänt åtminstone dom senaste dagarna =D
I helgen har jag iaf jobbat 3 pass, fredag-lördag-söndag och även hunnit med en hel del nöje.
Slutade kl 15 i Söndags men stannade kvar i Gävle hos Emmsan. Det var Sommaryran och passande nog så bor hon ju bara ett stenkast därifrån så vi knatade ner en sväng. Eller två. Vi hann ju bli hungriga igen.
Första gången blev det en Langos och kom båda överens om att det var tur att vi aldrig skaffat nån fritös.
Andra gången blev det Indisk mat, det är nog bland det godaste som finns, och jag ställde mig frågan varför jag aldrig åkt dit?
Nu låter det ju som att Sommaryran var en Matyra och för oss blev det faktiskt så även om dom hade en del karuseller, marknadsstånd och även en SpåDam som försökte lura in oss i ett tält.
Mellan måltiderna tog vi faktiskt en promenad (!) ner till Hemmakväll och köpte filmer och Godis, det var ju ändå lördag.
Sjukt vilket gott godis dom har på Hemmakväll, och för en gångs skull stoppade mitt sällskap mer i sin påse än vad jag gjorde. Det har nog aldrig hänt.
Sen om hon åt upp allt sitt vet jag inte, men det gjorde iaf jag =P

Jobbmässigt har det varit en overkligt lugn helg, så lugnt har det inte varit sen jag började där tror jag.
Börjar faktiskt trivas väldigt bra på Akuten, och min chef (på ambulansen) har sagt att hon tycker det är bra att jag trivs bara jag inte trivs för bra.
Planen är iaf den att jag ska tillbaka till Ambulansen i September men har ju tydligen kommit svar från MRT;n och det lilla jag fick höra idag gjorde mig lite orolig. Blev både ledsen och förbannad på syrran på HC som avslöjade en del men inte kunde beskriva mer utan sa att det är bättre att din Läkare får ta det när hon kommer tillbaka nästa torsdag (om 9 dagar)
Det kändes ju inte helt okej kan jag säga, fick allt lite hjärntroll.
Men men jag ringde upp igen och skällde lite (ja jag har faktiskt börjat skälla) så vi får se om nån hör av sig imorgon.
Förutom att tjafsat med HC så har jag hunnit köra ett hårt FYS-pass på Parkbadet, haft ett bra möte med Chefen, Ätit Thaimat med Sanna, kollat resor, haft besök av Papi, ätit Frulle på Berglunds, och kollat på Korpmatch.
Alldeles nyss åt jag världens godaste kräftsallad,jag är grym på att göra sallader om jag får säga det själv.
Får inte glömma att jag och mamma var på en kort och snabb och intensiv Loppissväng igår.
Jag som har köpstopp och bara skulle följa med Mamma för kul skull, handlade mest. 

Märkte nu när jag läste igenom inlägget att det till 70 % handlar om mat =D
//Matåkakvraket.


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Svar:

Hoppas att du hittar någon bra tandläkare! Det är värt det!! :)

Kram på dig med!



Men nu hänger jag inte med - vadå för MR? Vad har hänt?! Kram igen!

2011-08-17 @ 00:01:12
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Malin W

Men Marie, nu blev jag ju sugen på godis från hemmakväll, attans! Får nog bli en sväng förbi där på vägen hem idag :)

2011-08-17 @ 13:21:22
URL: http://mswanke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0