Träningsblogg.

I förra inlägget var jag lite anti mot att ut å gå.
Även om det känts motigt vissa gånger så har jag iaf gjort det, även om jag 99% av 100 inte ens känner efter.
Har hållt på i över ett år nu; Stängt av känslan och bara gjort det.
Det var en rätt jobbig omställning att gå från att träna vad och hur man ville och tycka det var jättekul, till att inte få göra NÅNTING man ville och bara göra nödvändiga aktiviteter för Sylten.
Jag har kämpat på och det har gett resultat.
Jag kunde efter 8 månader gå tillbaka till det jobb jag fortfarande trivs med efter 10 år.
Jag tror även att jag blivit starkare än jag var innan skadan.
Även om jag tränade mer än nånsin då, så känner jag mig mycket starkare nu.
Träningen jag gör nu bygger inifrån och ut, för att bli stark hela vägen, och inte som MÅNGA andra (även jag tidigare) jobbar med dom yttre musklerna, som är för syns skull. Man kan se hur muskulös och stark ut som helst på utsidan, och vara som en spaghetti på insidan.
Visst, det är snyggt med synliga muskler, i lagom mängd, men i mitt fall hjälper inte det mig då jag ska orka med lyft på jobbet år ut och år in.
Då lär man träna för att kroppen ska hålla, inte för att det ska se bra ut.

Men som ett plus i kanten med mina "muppövningar" som jag kallade dom i början,  är att man liksom får det yttre på köpet i många övningar och det gör ju inte mig nå.
Sen att jag har lite för mycket fett på kroppen som gör att inte musklerna syns så bra är ju en annan sak.

Jag har alltid tyckt att det är svårast att komma nån konditionsträning som jag tycker är rolig.
När man i yngre dagar spelade fotboll och innebandy fick man ju det på köpet.
Jag är ingen löpare, tycker det är skittråkigt att springa, dessutom är det inte speciellt snällt mot ryggen.
Har ändå tänkt att jag ska springa EN gång i veckan, crosstrainer och spinning för övrigt.
Stavgången behöver jag för ryggen, det kommer jag inte ifrån, helst 2 gånger i veckan, men det börjar kännas tråkigt och det är dags att utveckla för att det ska ge nåt som känns.

Idag gick jag först 4 km med stavarna, sen sprang jag 3 km och det gick ju hur bra som helst förutom att jag höll på att göra en å annan vurpa, man lär ha lite bättre koll på stavarna då man springer tydligen.
Dessutom ser det nog ganska så roligt ut, med tanke på att vanlig stavgång ser rätt fånigt ut.
Förutom att det då man springer med stavarna över huvudtaget känns att det krävs mer både fokus, ork och styrka så kändes det mer i magen då man stakade på så det borde ju vara bättre även för stabiliseringen.
Tror det kan bli riktigt bra faktiskt.
Det känns iaf kul att ha kommit på nåt nytt.
Dessutom får jag både konditionen, förbränningen och stabiliteten på en och samma gång.

Tråkigt inlägg kanske, speciellt för er som inte är träningsintresserade =)
Men vi bjuder på det idag!

Sitter ute på altanen och njuter idag igen, och laddar för kvällens match!
Kommer bli sjukt spännande!


Kommentarer
Postat av: Anonym

heja SAIK!!!:)

2012-03-07 @ 20:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0