Ont i rumpan.

BollnäsEss som jag nämnde lite snabbt i förra inlägget har lämnat spår efter sig i både själ och kropp, då främst från där rumpan börjar vid ryggslutet och ner till knävecken, men även en del i armar, rygg, bröst, axlar, vader och lår.
Det höll på i dagarna två med start på fredag em då jag körde igång med ett ZumbaFitnesspass.
Det här med kordination och göra snabba rörelser efter nån annan är inte riktigt min grej kan jag konstatera.
Nu har jag iaf provat.
Efter ZF testade jag nåt som hette CoreFlow, och det handlade mycket om att bli medveten om kropp/andning och vilka rörelser man gör, att göra rörelserna långsamt och känna in vilka muskler som jobbar.
Hade även bokat in mig på ett spinningpass men hoppade det, min rygg brukar inte gilla att sitta på en spinningcykel en timme och jag ville ju inte riskera att få syltrygg när jag hade en helspäckad lördag som väntade nästa dag =)

Sov gott på Scandic Hotell och började såklart Lördagen med en brakfrullebuffé =P
Första träningspasset var i form av Yang Yoga, en ganska mjuk start på dagen med andra ord.
Hela den här helgen har för min del gått ut bla att testa grejer som är både nya för mig (olika Yogaformer, Zumba, Kettlebells etc.) men även nylanseringar som t.ex Soma.
Soma passade mig och instruktörerna Linus Johansson och Cecilia Gustafsson var fantastiska. Linus har skrivit 3 böcker och verkar ha en otroligt sund syn på träning och hur man ska göra för att bli "vältränad".

Vältränad är allt annat än vad jag känner mig nu trots en helg där jag tränat mer än vad jag gjort under hela hösten.
Usch å Blä.
Men det ska det bli ändring på =)

Har möblerat om och gjort lite mysigare hemma nu så jag kan fylla på energidepåerna då jag är hemma, istället för att det ska ta energi för det känns så oredigt.
Snart är utejobben klar också, eller ja, målningen får vänta till nästa år och det har jag förstått att jag inte är ensam om, har visst inte varit den bästa målarsommaren.

I veckan får jag hem 8 pallar pellets så då får jag både varmt hemma och håller mig varm och får träning då jag ska in med alla 6656 kg, SKÖNT!

Konventet kan ni läsa mer om här om ni är nyfikna http://www.bollnasess.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0