Hårt men kul

Men nu är Fröken Södergren ordentligt trött på ett sånt där skönt sätt.
Det har varit en hård, rolig, svettig, härlig, underbar helg som har fyllt på energidepåerna samtidigt som de tömts.
 
Tåget som tog oss från Gävle till Malmö lämnade perrongen 07.08 i fredags.
Min resa började tidigare, rentav kl 06.12 då jag tog tåget från vår fina station i Storvik.
Det tog några timmar att ta sig ner men kom ändå fram medan det var många timmar kvar av dagen så vi hade tid att gå å reka banan nere vid Ribbersborgs strand.
Malmö är otroligt fint lär jag säga.
Har bara varit där en gång å då såg vi en fotbollsmatch då Malmö spelade mot Fulham, men mer än så har jag inte sett av stan.
 
På kvällen hittade vi en Italiensk resturang där vi intog fantastiskt god mat. Service och mat får MVG i betyg, alla var lika nöjda.
Restaurangen hette för övrigt Casa Mia om det är någon som tänkt åka till Malmö så kan jag rekommendera den varmt.
 
Så kom Lördagen och det betydde Tävlingsdags i Nordens tuffaste Tävling! ( www.toughest.se )
Lite nervös var jag men inte så farligt ändå, hindren såg inte riktigt lika farliga ut som jag hade förväntat mig.
Det jag var mest orolig för var väl att jag skulle göra nåt som jag bara gjort en gång i hela mitt liv, å det var för 10 år sen.
Springa 8 km.
Men det gick det med.
Hade nog kunnat öka på takten men kände att det är bättre att jag håller en jämn bra fart som jag orkar hålla hela vägen än att jag tar ut mig för mycket och kanske rentutav lär börja gå, och det hade jag definitivt ingen lust med =)
Jag hade räknat med att det skulle få ta max 90 minuter.
Svårt att veta vilket tempo man skulle hålla med tanke på att det var första gången jag var med på nå dylikt.
Jag tog mig i mål på 50 minuter och 24 sek och det är jag fantastiskt nöjd med.
Med facit i hand så hade jag kunnat öka en del, jag sprang och pratade med den tjejen jag hade sällskap med åtminstone halva banan, och bytte även en del ord med den underbart peppande publiken som fanns efter vägen!
Det hela var en otroligt positiv upplevelse.
Gott sällskap, soligt och fint, rolig tävling, god mat, gott vin och en rolig efterfest med mycket disco dance å gott vin =D Lite för gott har det känts som idag =D
 
Tog bussen från Gävle men fick inte tag i nån skjuts från vägen så jag började gå men hua så trött och slut min stackars gamla kropp kändes.
En liten händelse på bussen får mig fortfarande att små-le.
Kan berätta mer om den imorgon eller i nästa inlägg =D
Jag stannadeiaf  efter vägen och inväntade mina grannar som var på väg hem från Gävle å åkte sen med dom hem. Hade aldrig orkat ta mig hem själv.
Inte med den kroppen, inte med den väskan att släpa på.
Väl hemma satt jag mig på min kvällssoliga altan¨Och somnade som en liten bäbis.
 
 
Senare Ikväll blev det Onlinepizza och Coca-Cola med utkörning.
Nu är det sovdags, undrar om mina ben orkar bära mig upp till sängen eller om det blir en soffsovning inatt.
Inte fel de heller =)
 
Natti Natti på er
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0