Ledig Torsdag.

Finns det något bättre än lediga vardagar? 
Det är iaf något jag uppskattar mer och mer,  jag skulle faktiskt kunna tänka mig att vara ledig 2-3 vardagar i veckan,  plus helgen förstås :)
Kanske borde man ha vilodag när man är ledig, men det är ju så skönt att få grejer gjorda,  det får mig att må bra, speciellt med tanke på att jag brukar vara rätt så lat när jag kommer hem efter jobbet :D 
 
Började med att Skypa med syster min. Jag åt frukost och hon planerade att gå å lägga sig :)
For sen å besiktade bilen,  å det gick bra...alltid lika skönt. ...visste ju bara om ett litet fel som jag fixade igår. ..
Fm-fika på Berglunds med en kär och saknad ambulans -kollega, innan jag for hem å drog igång å gjorde lite nytta..
Blev mest ute-jobb..."göra vinter" & plocka lite äpplen å sånt. ..
Blir rätt ofta Att jag slänger äpplen för att jag inte kan Komma på vad jag ska göra med dom...
Hade iaf ett granola-recept på lut som det skulle vara äpplen i så nu har jag en plåt i ugnen som luktar jättegott! Hoppas det kommer att smaka lika! Mycket kanel å kardemumma och utan en massa socker å annat skit :D 
 
Jag har även hjälpt pappa med häck-klippning idag,  jag körde traktorn å han klippte,  jäklar va bra det blev :D 
 
 
Har tagit en extra koll på ladan hemma här. ..Den lutar mer och mer och det börjar bli dags att göra något åt den.
Känns lite både och att riva.  Det svider att riva en sån gammal byggnad men Samtidigt skulle det kosta så mycket att rusta upp den och det känns ju också onödigt när det är ett utrymme man egentligen inte har användning för.
 
 
Däremot har vi planer för vad man kan göra där istället,  som vi definitivt kommer att ha mer nytta och glädje av ;)
 
Nu blire käk å sova,  lång dag imorgon,  puss å kram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0