Fett Fett Fett!

Ska man verkligen kunna bli smal av det här!
Har börjat så smått med dieten LCHF och det är minst sagt en stor omställning till vad jag är van med.
Low Carb High Fat står det för för er som inte vet. Det ska va grädde och såser i/till typ allt, jag som aldrig ens har grädde i potatisgratäng!
När jag fick rådet att börja med den här dieten kändes det som att jag skulle va tvungen att sluta med ALLT,det säger kanske en del om hur rätt jag ätit innan =)
Ingen potatis, ingen pasta och jag som nästan bara äter sånt ;0)
Mackor får man inte heller äta, trodde det skulle bli största problemet men det går faktiskt hur bra som helst!
Fuskade lite i början och tog en wasa sport till frukostägget men det har jag lagt av med.
Mina frukostar ser numera ut så här;
VaniljYoghurt (mild lättsockrad) med mixade frukter eller bär, banan, päron, hallon eller vad jag är sugen på.
Stekt ägg med små baconbitar, en halv avocado.
Hur gott som helst och nästan så man längtar till morronen när man går och lägger sig =p

Just nu sitter jag och smaskar i mig kyckling, fetaost, bacon, purjolök, stekt vitkål och bea, sliskigt smaskigt va.
Och ett glas vin kan jag ju va ärlig och säga, blev så sugen på det och jag har ju faktiskt fått helg nu.

Helgen på jobbet har varit lugn, hoforsborna har hållt sig relativt hela och friska, det är bra.
Hade besök på stationen idag och fick reda på lite spännande saker om vad det är som händer där.
Intressant.
Fick även veta att jag är en naiv virrpanna, det kan väl aldrig stämma =D
Att jag borde sänka kraven på mig själv visste jag kanske redan men det är annat att höra nån annan säga det.

Snart blire Johan Falk och hans Vapenbröder på tv, grymma filmer det där!

Sist men inte minst;
RATTMUFFAR är underskattade!


Kommentarer
Postat av: L

Men MaryMoe! Rattmuff är grymt överskattat! ;) Motorvärmare, varmgarage eller en kram är bättre!

2010-01-19 @ 10:39:53
Postat av: Malin

Tack gumman, glad över ditt stöd och din omtanke! Är lika som dig jag, längtar till frukosten, även om min ser lite annorlunda ut :) Kramen!

2010-01-19 @ 22:16:45
Postat av: Marie.

L; Ja det sista kan jag hålla med om och det är mer lättillgängligt än dom två första! Får inte ens in min bil i mitt lilla råtthål till garage!

Malin; Är glad om jag kan göra nåt! Inget att tacka för =)

Frukost är klart bäst! Gärna en scandic =) Kram kram!

2010-01-19 @ 22:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0