Både bra och dålig lördag, men mest bra =)

Har haft en helt underbar dag förutom en incident i morse.
Det underbara den här dagen har bestått av en liten tripp till Rättvik som för övrigt är så fint så jag skulle nästan kunna tänka mig att flytta dit.
Den här helgen är det Marknad och vi var dit och hittade en del bra saker att köpa, gjorde även ett stopp på Lager 157 där jag köpte en till vinterjacka, trivdes bättre i den än den jag köpte igår så den ska jag lämna tillbaka på Intersport.



På marknaden blev det ett par Födelsedagspresenter till LillHjärtat som fyller 4 år snart, tror han kommer att bli jätteglad för grejerna, lägger ut bilder efter kalaset ifall han skulle få för sig att läsa min blogg nån dag ;)
Köpte även lite rökelser, doftoljor, en cocosboll och Langos såklart, sen var jag nöjd och kunde åka hem.
Det har varit otroligt skönt med ett par lediga dagar då jag kunnat slappna av och verkligen njutit av ledigheten.
Innan semestern var det så knökfullt hela tiden och jag hann inte med allt jag ville och skulle göra kändes det som. Sen jag kom hem har det varit som att vända på en hand.

Ska berätta lite om incidenten i morse.
Hörde att det small till på framsidan och hittade en stackars fågel som flygit in i ett fönster. Den låg på rygg och andades fortfarande. Mattias vände på honom och då tittade han på oss, ena ögat såg lite blodigt ut. Vi funderade hur vi skulle göra och jag blev ledsen ifall fågeln led och ville att Mattias skulle hjälpa honom så han slapp lida. Han provade att lyfta honom försiktigt med ett par fleecevantar och då gjorde han ganska kraftigt motstånd så vi tänkte att vi väntar en liten stund och ser om han mest var chockad över händelsen (har vart med om det med en mus en gång men det är en annan historia, mushistorier har jag ett antal att bjuda på om nån är nyfiken, hähä). Jag la in honom i en låda som låg på sidan, han fick ligga kvar på vanten. Han tittade på mig och jag klappade honom försiktigt på huvudet, han verkade lugn och blundade emellanåt som om han tyckte det var skönt.
Jag gick in en sväng och kikade till honom emellanåt, han tittade upp och hade lagt sig mer tillrätta. När jag så småningom gick ut igen så hade han lagt en baja på fleecevanten och satt och kikade runt lite, såg mycket piggare ut i det här läget.
Så plötsligt sa han; Kvack kvack, eller va koltrastar nu säger, och flög iväg en bra bit bort till vinbärsbuskarna.
Då började jag gråta igen, fast av glädje. Hade väl mer trott att han skulle göra nåt tappert försök och snubbla iväg ner för trappen men han flög till synes utan större problem.
Skönt.
Hoppas han inte får nå större problem med ögat heller, och att han är mer försiktig i fortsättningen.
Och jag kanske får låta mina fönster bli lite mer skitiga så fåglarna inte tror att dom kan flyga rätt igenom =)

Nu ska vi nog se en film här, nerbäddade på Skönsoffan idag igen =)
Natti natti på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0