Hjälp

Hur i hela friden ska detta gå.  
Tränade ben och rumpa i förrgår.
På kvällen kom jag på den brillianta idén att jag ville cykla till jobbet dan efter (igår alltså)
Bra idé? 
Sagt och gjort. 
Ställde larmet på 0430, morgonpigg som jag är.
Vaknade av larmet (inte alltid jag gör de) så då var det bara att pallra sig upp och iväg.
 
Fantastisk morgon med sol och ca 13 grader,  så glad att jag gjorde slag i saken. 
Kände mig dock efter 500m HELT Slut i benen. 
Som tur är så gick det över.
Gick förvånansvärt lätt att cykla trots motvind, benträning dagen innan samt att jag endast cyklat en gång Tidigare i år, till Hammarby på Midsommardagen. 
 
När jag hade 2.5 km kvar kom jag fram till em sjö där jag stannade å tog en vätskepaus eftersom jag hade en timme kvar innan arbetspasset började. 
Vindstilla,  sol och bara jag och några gräsankor på plats 
 
Behöver jag säga att jag var rätt nöjd med tillvaron?
 
 
 Längre fram på dagen började träningsvärken från dagen innan smyga sig på.
Rejält onti bakbenen och i rumpmusklerna när det var dags att dra sig hemåt.
Direkt när jag satt mig på sadeln trodde jag att jag skulle behöva stå cykla hela vägen för tydligen så hade jag även ont i 'sittrumpan' , rumpkuddsbrallorna till trots 😊
Men det blev bättre. 
Vägen hem blev längre , 2,85 mil (2.3 dit) men kändeså ett sätt lättare,  ingen motvind och lite mer nerför. 
Men det var skönt att komma hem kan jag lova.
 
 
 
Nu ligger jag i sängen och har stretchat 20 min för att ha en chans att ta mig upp ur sängen. 
Rumpan är värst, övervägde redan igår om jag skulle stå å kissa för det gjorde så ont att sitta på sittringen 😈 
Ska göra ett försök nu iaf, annars får jag be nån komma å hjälpa mig att komma upp ☺
 
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0