Ett gott skratt förlänger livet var det ja...

Isåfall har nog jag förlängt mitt liv rejält de senaste dagarna å man mår ju verkligen bra när man får skratta så tårarna sprutar =)
Man får ju sån härlig känsla i kroppen och den kan hålla i sig ett BRA tag efteråt vad det nu är man skrattat åt.

I Torsdags hakade jag på ett gäng till Olearys och kollade på Sverige-Estland. Gänget är inget gäng jag brukar hänga med men känner ändå igen ett par av dom ganska bra.
Kvällen började bra med en tågresa från Storvik (jag som Älskar att åka tåg) och slutade med buss och promenad hem i den kolsvarta natten. Fotbollen gick också bra, 2-0, även om jag hade tippat 3-1 =)
God mat fick vi också å nån drink å några goa skratt varav ett rejält som höll i sig mer eller mindre hela kvällen... "Gräver man en grop åt andra trillar man oftast själv däri" är ju ett ganska bra ordspråk å det passade verkligen in i kvällens bus.
För att göra en lång historia kort (för ni vill väl höra vad som var så roligt även om man helst borde uppleva det) så passade M på att gömma telefonen för H medan han var ut å rökte... det bästa gömstället tyckte han var under vaxduken så där la han den. H och D kom tillbaka men H saknade inte sin telefon närmaste 10 minuterna så den låg kvar där. M fick in sin öl och när servitrisen skulle ställa ner ölen så är det ju inte så svårt att räkna ut var hon ställde den. Precis på kanten på telefonen. Det är nog heller inte så svårt att räkna ut vad som hände sen. Ölen tippade. Gissa Vart? Jo, rätt på M som hade gömt telefonen. Det kom max 3 droppar på soffan, och resten kom på hans skjorta och byxor. Och vad skulle han säga. Tjejen som serverade blev HELT knäckt och satt det aldrig hade hänt förut..(kanske för att det inte brukar ligga telefoner under dukarna så ofta).. och M kunde ju inte annat än små-le han heller, somliga straffar Gud direkt =D

Hur det än var så kändes det ju lite lagom spännande att gå hem från bussen mittinatten med tanke på det jag hörde ute på åkern häromnatten men det är en annan historia.
Hörde dock inget skumt under promenaden och väl hemma satt jag mig en bra stund ute på trappen och kollade på en helt fantastisk stjärnhimmel innan jag hörde ett skapligt knak i dungen och kände att det var dags att gå in å sova =)

Dagens Goda skratt bjöd jag själv på idag då jag kom till jobbet. Hade som vanligt mycket packning med mig (jobbade i Sandviken förra passet och nu Hofors så mycket utrustning som ska med)
Öppnade dörren och kastade in mina skor för att få med mig resten av packningen som bestod i en Larmställsväska, en matkasse, jobbväska och några lösa klädesplagg.
Kom in på station och råkade tappa något av de lösa plaggen och eftersom jag hade så mycket grejer i famnen så såg jag inte riktigt var jag satte fötterna... kliver på nån av skorna som jag nyss hade kastat in.. kliver snett på den och hamnar med foten på en tröja som jag hade tappat... gör en liten piruett och går slutligen ner nästan i spagat (jag är visst vigare än jag trodde) och resan slutar med att jag kör huvet i tegelväggen.
Två av kollegorna bevittnade det hela och det lär ha sett ganska roligt ut så vi skrattade så tårarna sprutade.
Så fick man ett mag-pass på köpet =)

Nu har jag nyss varit ner i källarn och kört nästan hela Fys-Passet jag knåpat ihop inför testerna på jobbet.
Dags för mat nu medan jag får!
Hoppas ni har en bra dag folks! Katjingg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0