Tävlingen.

Har visst inte skrivit nått om den.
Förra helgen var jag med i en gåtävling ca 15 mil härifrån, i en liten liten by som heter Glenham, in The middle of nowhere, på landet,  verkligen. 
Syrran skulle cykla och då var det ju så fiffigt att dom hade först olika längder på cykelracet, olika längder löpning och en gå-klass. 
Gåklassen var en mil lång och de är ju ingen sträcka jag brukar gå men det klarar man ju ändå.
Hur som helst så har man ju ingen aning som helst vilken form de andra är i, eller vilken fart man kan hålla så man orkar.  
Det här landet är för övrigt väldigt kuperat så man kan inte riktigt jämföra heller med hur man går hemma. 
Racet började med uppförslut de första 3 km å då drog jag ifrån resten av gänget, kom även ikapp joggarna/löparna som hade börjat tappa orken.
Mer energi till mig när jag passerade.
När jag gått ca 6 km såg jag en karl som kom å småjoggade bakom mig och fick inte ihop det riktigt för honom hade jag inte passerat. 
Han kom ikapp men inte förbi förrän de var ca 600 m kvar å då kändes de ju inte så kul när man lett racet mer än 9 km, åsså blir man omsprungen sista rycket. 
Jag kunde fan inte gå fortare. 
Snabbaste hastigheten uppmättes till typ 12km/h om nu det kan stämma,  fort gick det iaf.
Jag såg sista backen upp till målet och karljävlen låg ca 15 m före mig,  då jag ser att han börjar sacka. 
Jag hade inte ont nånstans,  var bara galet trött,  och de har ju ingen dött av,  så jag laddade det absolut sista jag hade. 
Tänkte på de gånger jag gått Bullock Track,  som visserligen "bara " är 2 km men rejäl lutning hela tiden  (du kan inte åka med en vanlig bil där). Vet att de kan va jävligt jobbigt men benen bar mig än så jag tänkte att jag kör tills Benen viker sig. 
Och det gjorde dom kan jag lova.  
Men inte ända ner,  inte så att jag ramlade. 
Bara nästan. 
Har aldrig,  ALDRIG varit så Slut i benen nån gång som då. 
Men jag vann. 
Jag kom före karln med 11 sek, trots att han joggade ibland. 
1 h 11 min 11 sek, och jag fick därmed den bästa tiden någonsin .
Hastigheten jag höll var 8.43 km/h i snitt,  och som sagt, det var långt ifrån planmark. 
Hon som kom trea hade 1 h 18 mig  49 sek.
Så galet nöjd. 
Har inte hört hur många som var med men förra året var det närmare 30, skulle tro det var nå sånt nu med. 
Så fick fröken Södergren gå fram och hämta pris :)
Syrran kom 3 a i sin klass som det var 9 st med i och hon fick också hämta pris. 
Jag tror herr och fru Södergren var extra stolta över sina döttrar då :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hjulström

Grymt bra jobbat tjejen. Vilket tempo.

Svar: Tack Micke, är väldigt nöjd själv :)
Marie.

2015-01-26 @ 21:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0