En gång tidsoptimist..

... alltid tidsoptimist? 
Hela mitt liv har jag varit ute sista minuten när jag ska iväg nånstans. 
När jag gick i gymnasiet gick det alltid i ilfart de drygt 2km det var ner till bussen. 
Om jag nån gång inte hade bråttom så hade jag glömt något hemma så jag var tvungen att vända å då blev det ju bråttom ändå. 
Pappa kom med det bra tipset att jag skulle ställa klockan en kvart tidigare och det lät ju som ett väldigt bra tips. 
Grejen va den att när jag gjorde det så tyckte jag att jag hade så väldigt gott om tid så jag hade tid med en massa andra grejer och då slutade det ju ändå alltid med att jag fick stressa på slutet. 
Nu på äldre dar har jag mina knep och visst ramlar man tillbaka i gamla spår ibland men ganska ofta funkar det och det är så skönt att ta det hyfsat lugnt när man ska nånstans. 
Blir inte alls lika sur på medtrafikanterna somman mest tycker är dum i huvet å i vägen när man far fram ;)
 
Hur som helst!
Jag Kunde Inte stryka allt från Dagens To-Do-Lista, men nästan. 
Löven är kvar på gården och proteinet är inte beställt men resten är klart och det är jag nöjd med! 
Yogan är kvar men den ska jag göra nu efter den korta och intensiva springturen nyss i elljusspåret.
Skönt med elljusspår, sommarkänsla :)
2.46 km på 13.29 min, 10.9 km/h.
 
Kommer nog sova gott inatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0