För er som väntar. ..

 
Ser ju att jag har några som är nyfikna i sina strutar så här kommer det ett inlägg :)
Jag borde ju ha all tid i världen å blogga men de blir liksom inte av,  dagarna går så fort ändå. 
Idag tar jag det dock lugnt,  det enda jag gjort är att äta frukost å tvättat lite kläder. 
Sov som ett arsle inatt och den skulden lägger jag helt och hållet på spindel - äcklet som klev över min madrass preciiiis när jag skulle bädda iordning sängen.
Det var ju bara å vända ut å in på alla sängkläder å hoppas på att den var ensam.
Hur som helst så kröp  (tyckte jag) det ju i hela sängen sen. 
Lyckades sent om sider somna iaf, men det höll inte i sig speciellt länge.
Vaknade av att de va en fräsande  mus i sängen som jag lyckats klämma när jag vände på mig.  
Flög upp i det kolsvarta rummet och funderade var musen tog vägen.  Jag tror att jag försökte täcka över den samtidigt som jag kastade mig upp. 
Både Lilla ficklampan och mobilen låg nånstans på golvet men jag såg ju absolut ingenting och vågade heller inte känna efter ifall musen satt kvar där nere. 
Förstod väl till sist att jag inte hade nå större val än att ta den risken. 
Hur lätt tror ni det va å somna om? 
Inte helt lätt. 
Så idag är jag trött.
Var rätt trött redan igår kväll efter en helg i fantastiskt fina Wanaka, av campingliv, solåbad,  31-35gradig värme och en ordentlig promenad uppför ett berg. 
Campingen låg för övrigt på en supergammal kyrkogård, men lite oklart var gravarna låg eftersom kyrkogården drabbats av både översvämningar och bränder (Vår van syns i buskaget till vänster).
Det var jag å syrran å Isaak som åkte,  syrran skulle cykla race.
Wanaka har nog för övrigt tagit över första platsen för favoriter i NZ. 
Queenstown har länge legat först men numera är det så otroligt mycket turister å rörigt där så det har tappat sin charm en del, även om det fortfarande är ett trevligt och fint ställe  (och bra party ).
Wanaka var jag till för 7 år sen också men det enda minnet jag har därifrån är att det låg hemskt fint vid en sjö och att det va ganska litet och lugnt. 
Nu när vi var där så svängde vi in p en central camping och då kände jag ju igen mig,  jag har ju tältat där, kände igen träden så väl :)
Nu tog orden slut,  ska nog ta en PN, men bjussar på lite bilder. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0