Mycket rör sig. ..

...i mitt huvud nu. ..
Såna stora saker och funderingar. ..jobbet, vänner (?), livet, barn, boende...ja en hel del faktiskt. ..
Ska försöka ta mig mer tid till reflektion med mig själv så kanske jag kommer fram till något. 
Vissa saker har jag ju redan kommit fram till och även om det känns tråkigt så är det ändå en skön känsla att komma fram till något.  
 
Man ska inte behöva kämpa för att man vill att vissa personer ska vara i ens liv, människor som gett mycket men som gång på gång får en att känna sig otillräcklig.
"It takes 2 to tango" var det någon som sa.
Jag tycker verkligen att jag har försökt. 
Av någon anledning så duger jag inte och det känns ganska skönt att komma till den insikten och kunna släppa taget om dessa människor som redan tagit för mycket energi. Man känner sig nästan lite dum för att man lurat sig själv så länge och trott och önskat att man varit mer kompis än man är :/
Och varför jag trott det är ju för att det iaf från min sida känts bra och att jag tycker om att umgås med den, och att jag då i min enfald trott att det varit ömsesidigt.
 
Jobbet däremot vet jag inte mycket om hur jag ska bete mig med. 
Jobbet jag har nu har såklart sina fördelar men nackdelarna börjar tyvärr väga lite mer...  
Måste göra någon ändring även här,  frågan är vad. 
Tycker det är jobbigt att jobba dagtid, och ska jag jobba kvällar så blir det bara kvällar, nätter och helger,  och det har jag inte heller någon lust med. 
Gå ner i tid,  visst,  men man är ju van med sin lön också. ..förlorar rätt mycket på att bara gå ner till 90%.
 
Nåja, allt löser sig nog till Slut. 
Nu är jag på en liten tripp i Säfsen för att få lite miljöombyte. Har haft en jätteskön dag med mig själv med sol, go mat,  bra bok, ljudbok, vin, bastu...
 
 
 
Å imorgon kommer mannen i mitt liv och gör mig sällskap  <3 Det har varit skönt att vara lite med mig själv,  har ju ganska stort behov av det men man längtar ju redan efter honom, kramsjuk som man är :)
 
Stannade till på Hofors - stationen på vägen hit å klappade lite på chevan å hejade på Niclas som är tillbaks där efter ett litet uppehåll. Saknar honom som kollega.  Saknar chevan också :/ 
 
Nu äre iaf sovdags,  natti natti 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0