Bollnäs för hela slanten.

Igår var vi på utflykt med jobbet.
På Scandic i Bollnäs hade vi planeringsdag.
Ovanligt men lyxigt så gick bussen ända från Hofors, så jag slapp åka till Sandviken för att ta mig vidare som vi brukar va tvungen att göra.
Lyxigt som sagt, speciellt med tanke på att det bara var Bengt som åkte från Hofors.
Men det är ju inte så bara =)

Hur som helst; Det roligaste på hela dagen var när vi skulle hämta upp Ocklahomafolket i Hagsta.
Vi såg bara en människa där som kröp ur en vit liten pick-up av nå slag.
Han skyndade från bilen och in i bussen, lite bråttom pga snöyran.
Alla hejade glatt men även något fundersam för det var ingen som kände igen honom.
Eftersom bussen var full av Hofors-Sandviken och Gävlepersonal tänkte alla att han är säkert vikarie på nån av de andra stationerna, antagligen Ockelbo då eftersom han gick på i Hagsta.

Han klev in iaf och satt sig bredvid Jonas som som alltid såg glad ut och pratade, och eftersom han jobbar i Ockelbo då så tänkte vi att; Då så, då kände iaf dom varann.

När vi närmade oss Tönnebro kom samma kille framsmygande, fullt påklädd igen, och gick fram och pratade med busschauffören.
Killen var lärare på Polhemsskolan och skulle med en annan buss som gick till Huddik.
Så där var resan slut för hans del, iaf i vår buss =)

På hemvägen var det jättehalt och mörkt.
När vi hade lämnat Bollnäs för ca 20 min sen sa dom på radion att E4 var avstängd vid Axmartavlan i Södergående rikting.
Vi fortsatte vår resa tills bilen som var framför oss körde på en älg.
Bra tajming av honom att krocka med en älg då han har en fullastad buss med ambulanspersonal bakom sig.
Som tur var så klarade han sig bra.
Dock inte bilen eller älgen =(

Nåja, till sist kom vi hem iaf, dock lite försent, men hann iaf med lite bandy, Saik som spöa Bollnäs med 8-2. Tjiho!

Idag har jag grejat lite hemma... började med att sota pannan å fylla på pelletsen som hade tagit slut.. hade +10 grader inne när jag kom hem i morse.. brr
Nu är det varmt å skönt iaf, och lite mysigt då jag fått upp några ljusstakar i fönstrena.
Skön i kroppen är jag också, blev lite innebandy idag, fy fasen va de är roligt...och jobbigt, kommer nog kännas bra i kroppen imorgon =)

I helgen blir det jobb och kalas för hela slanten, kommer inte att hinna med mycket mer =)
Vad ska ni hitt på?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0