Lucka nummer 24, två dagar för sent, men bättre sent än aldrig sa vi?

Fyller dagens innehåll med lite onödigt men kanske lite roligt vetande om Ägaren till denna blogg.
Det är väl sånt som mer eller mindre varje unge är med om men jag kom att tänka på det igår då mamma sa att jag gjorde illa mig en del då jag var liten, en del minns jag;

När jag var ca 4-5 år sprang jag in i en kundvagn på Domus, slog pannan och har även nu 30 år senare kvar ett litet minne i just pannan.

När jag var sex år Ramlade jag hemma i trappen och slog pannan så jag fick åka och sy.
Efter ihoplappningen (vilket jag också minns hur den kändes när det stack) for jag och pappa till Konsum i Storvik och köpte Monchichigodis i skum som var rosa.
Har även ett fysiskt litet minne från den händelsen.

Någonstans i samma ålder stoppade jag fingret i ett hål för glödlampor, och jag minns än i dag hur det kändes, jag kommer inte att prova igen om jag säger så.

Ett kort tag efter var vi på semester vid några gamla fäbodar i Järvsö, där var klåfingret framme igen och klämde dom små fingrarna i nåt gammalt lås, minns även att det inte var speciellt skönt, har inte heller gjort om det sedan dess. Någon hade en gul t-shirt på sig.

När jag var åtta lovade jag min Morbror att han skulle få 11000kr av mig när jag blev stor.
Jag var ju ganska säker på att han skulle glömma det tills dess, och att det dessutom kändes som en evighet tills jag skulle bli gammal. Nu är man där, men dessvärre har morbror inte glömt mitt löfte till honom.

När jag var 10 år Läste min ena Tjejkusin Tyska i skolan. Det var då jag bestämde mig för att jag skulle läsa Norska. Tyvärr fanns inte det som tillval när jag började högstadiet och jag valde istället ämnet "Att skapa". 

När jag var 15 frågade jag Mamma och Pappa -"Måste man ha körkort?" Det verkade ju helt onödigt när det finns både bussar, cyklar och flakmopeder.
Några år senare Älskar jag att köra bil och körde både folkrace och är numera Yrkeschaufför.

Vårdyrket valde jag eftersom Omvårdnadsprogrammet verkade vara minst "pluggigt". Tror dock med facit i hand att det passar mig rätt bra att jobba med människor.

Ambulansinriktningen valde jag för att jag tyckte 20v var en lagom lång utbildning, det är nu exakt 10 år sedan jag blev färdig med den i Mora, och trivs fortfarande hur bra som helst med jobbet.

Nu ska jag gå och kolla om det finns nåt snaskigt kvar i nån av alla skålar.
Under hela Julhelgen har jag sammanlagt ätit 4 chokladbitar men det tar jag snabbt igen här på jobbet, speciellt en dag som denna då vi hittills endast har haft en endaste körning.

Go Afton


Kommentarer
Postat av: Regina

Haha underbar läsning men du påminde mig också om vad små barn kan hitta på...peppar peppar ta i trä!! Pöss

2011-12-28 @ 00:43:36
Postat av: Anneli

Härligt inlägg gumman! <3

2012-01-01 @ 20:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0