Godkänd.

Nu har 3 intensiva, intressanta och innehållsrika dagar på Hoforsstationen avverkats.
Det kändes bra att va där igen, har saknat det som fan.

AMLS står för Acute Medical Life Support och handlar om det Akuta omhändertagandet av en Akut sjuk patient. Läkare, AmbulansSjuksköterskor och vanliga Sjuksköterskor, Undersköterskor och Ambulanssjukvårdare har varit med, roligt och bra att dom blandar ihop oss lite, eftersom vi faktiskt har en del att göra med varann.

Dagarna har bestått av intressanta föreläsningar om olika sjukdomstillstånd som vi sedan fått öva på genom praktiska patientfall. Kursen avslutades med en teoretisk och en praktisk examination.
I stort sett alla som tidigare gått AMLS sa att skrivningen var rätt svår och jag kan inte annat än hålla med.
Som tur var så klarade jag både teorin och praktiken, pust =)

Ikväll har jag Firat kursen och den kommande ledigheten genom att göra Tacos och bjuda hem en go vän.
Har suttit ute på altanen och ätit och myst, jag lyxade även till med ett glas vin.
När det blev för kallt och myggigt flyttade vi in i mys-tv-hörnan och satt i filmen "Holiday".
Åt lite efterrätt, Glass, Jordgubbar och Ohoy Chokladsås, sen sov man gott till filmen =)

Klockan är mycket och jag ska upp tidigt för att äta frukost mä Ligan.
Natti Natti, Hoppas ni sover lika gott som jag tänker göra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0