Ingen rast...

...ingen ro..
Ibland blir jag avundsjuk på dom som inte har direkt nåt att göra om dagarna mer än att jobba.
Jag längtar väldigt mycket efter en dag att bara vara, där inte To-Do-Listan är full för flera veckor framåt.
Fast jag tror inte att jag skulle varken vilja eller kunna ha det så där lugnt och inte ha nåt för mig, iaf inte under nåt längre tag.

För övrigt tycker jag att To-Do-Listor är väldigt bra, man tar tag i en sak i taget och får stryka eftersom, skönt.
Sen där det en annan sak att listan ibland blir längre istället för kortare för att man kommer på fler saker som måste göras.
Det är väl så, det tar ju aldrig slut på saker som ska göras.

På dagens lista ska det bla röjas i garaget så jag får plats med all pellets.
Det ska även röjas inne så jag vågar släppa in mina kära Föräldrar ikväll då jag tänkte bjuda på lite mat.
Det har antagligen hunnit bli lite mörkt innan dom kommer å det underlättar ju lite =)

Förutom det ska jag in till Gävle på ett par ärenden, så jag får nog även den här dagen att gå.
Började för övrigt morgonen med att köpa med mig lite färskt bröd hem till Mor å Far på frulle innan jag for på massage igen (ingen sån där skön massage så ni behöver inte bli avis)

Så det är väl dags att sätta fart så man får stryka fler grejer på listan =D
Hej då!

Kommentarer
Postat av: Regina

Mm, kan verkligen relatera till Listor, fast jag har dem i huvudet och det blir alltid längre aldrig kortare :(. Och så snurrare de där hela tiden, ju mindre tid jag har till att göra något (hey kids, tar tid) ju mer tänker jag på dem.
Mitt tipps är att skriva en lista med max 10 grejjer, sen får man inte skriva nya grejjer förrän man gjort allt på listan. Jag tror på att man måste få känna sig "färdig" ibland. Även om jag inte lever så själv ;). Det man inte kommer ihåg till den "nya" listan kanske inte va så viktigt ;).
Pöss

Svar: Vilket fantastiskt bra tips med Max-10-regeln! Annars känner man sig som sagt aldrig färdig och det är ju för övrigt ganska skönt att känna att man är färdig så det ska jag nog ta till mig =) Fascinerande att du kan ha allt i huvet utan att det blir kaos, fast det kanske det kan bli ibland ändå =)
Puss på dig =*
Marie.

2012-10-11 @ 11:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0